Mi az a SEO?

2022. okt. 3. | seo

A SEO az angol Search Engine Optimization mozaik szóból származik és az organikus forgalom növelésére alkalmas, vagyis érdeklődőket hoz az oldaladra. Méghozzá olyan érdeklődőket, akik nem hirdetések segítségével találnak Rád.

A gyakorlatban tehát azt a folyamatot jelöli, amely javítja a webhelyed láthatóságát, amikor a különböző keresőkben a vállalkozásoddal kapcsolatos termékre vagy szolgáltatásra keresnek rá.

A SEO célja tehát az organikus találatok javítása.

A folyamatban főszerep jut a keresőrobotoknak, akik bejárják a különböző oldalakat, egyiket a másik után és indexelik őket, majd egy adatbázisban tárolják a kapott adatokat. Innen kerül ki a keresésekre adott találati lista, mely a keresőrobotok által legrelevánsabbnak tartott találatokat tartalmazza. Az algoritmusok több száz rangsorolási tényezőt vesznek figyelembe ahhoz, hogy meghatározzák milyen sorrendben jelenjenek meg az oldalak a keresési eredményekben egy adott lekérdezésre. A keresőrobotok pontosan megbecsülik, hogy egy weboldal mennyire tudja megadni egy keresőnek azt, amire szükség van.

Az algoritmusok olyan hiteles oldalakat keresnek, amelyek hatékonyan látják el megfelelő információkkal a felhasználókat.

Mivel a magyar internetezők majdnem teljes számban (98%) a Google keresőjét használják, így a többi keresőről nem is érdemes komolyabban értekezni.

A keresőoptimalizálás 3 nagy területből áll:

  1. Technikai SEO

Nagyon fontos, hogy ez rendben legyen, mert egyértelműen hat a SEO eredményességére.
A teljesség igénye nélkül néhány fontos elem:

  • Milyen a weboldal betöltési sebessége?
  • Oldaltérkép megléte.
  • Robots.txt fájl.
  • Biztonság.
  • Belső linkstruktúra.
  • Törött linkek
  • Duplikált tartalmak kiszűrése.
  • Mobilbarát kialakítás.
  • Megfelelő META leírások.

(Erről a témáról részletesen a következő cikkemben olvashatsz.)

  • On-Page SEO:

Tartalmi keresőoptimalizálás. Ennek első és legfontosabb lépése a kulcsszókutatás és versenytárselemzés. Tehát annak felmérése, hogy a versenytársak mely kulcsszavakra szerepelnek jó helyezésekkel és Neked mely kulcsszavakra van esélyed jó helyezést elérned belátható időn belül. Illetve ezekkel a kulcsszavakkal optimalizált tartalmak építése.

  • Off-page SEO:

A weboldalra mutató linkek. Tehát megbízható oldalakról az oldaladra mutató linkek megszerzése vagy nem megbízható oldalak linkjeinek jelentése.

Mivel a keresőoptimalizálás nagyon összetett lett mára, ezért bár lehet kisebb sikereket elérni egyénileg is, ha tényleg szeretnél előkelő helyen szerepelni a Google találati listáján, akkor érdemes szakemberhez fordulni.

Kulcsszókutatás 5 ingyenes módszerrel:

Ha érdekel, hogyan kereshetsz kulcsszavakat ahhoz, hogy előrébb juttasd a weboldalad a keresőben, akkor iratkozz fel a hírlevelemre!
5 ingyenes és egyszerű módszert osztok meg veled, melyek segítségével a megfelelő kulcsszavakat használhatod a tartalmaid megírásakor.