A SEO az angol Search Engine Optimization mozaik szóból származik és az organikus forgalom növelésére alkalmas, vagyis érdeklődőket hoz az oldaladra. Méghozzá olyan érdeklődőket, akik nem hirdetések segítségével találnak Rád.
A gyakorlatban tehát azt a folyamatot jelöli, amely javítja a webhelyed láthatóságát, amikor a különböző keresőkben a vállalkozásoddal kapcsolatos termékre vagy szolgáltatásra keresnek rá.
A SEO célja tehát az organikus találatok javítása.
A folyamatban főszerep jut a keresőrobotoknak, akik bejárják a különböző oldalakat, egyiket a másik után és indexelik őket, majd egy adatbázisban tárolják a kapott adatokat. Innen kerül ki a keresésekre adott találati lista, mely a keresőrobotok által legrelevánsabbnak tartott találatokat tartalmazza. Az algoritmusok több száz rangsorolási tényezőt vesznek figyelembe ahhoz, hogy meghatározzák milyen sorrendben jelenjenek meg az oldalak a keresési eredményekben egy adott lekérdezésre. A keresőrobotok pontosan megbecsülik, hogy egy weboldal mennyire tudja megadni egy keresőnek azt, amire szükség van.
Az algoritmusok olyan hiteles oldalakat keresnek, amelyek hatékonyan látják el megfelelő információkkal a felhasználókat.
Mivel a magyar internetezők majdnem teljes számban (98%) a Google keresőjét használják, így a többi keresőről nem is érdemes komolyabban értekezni.
A keresőoptimalizálás 3 nagy területből áll:
- Technikai SEO
Nagyon fontos, hogy ez rendben legyen, mert egyértelműen hat a SEO eredményességére.
A teljesség igénye nélkül néhány fontos elem:
- Milyen a weboldal betöltési sebessége?
- Oldaltérkép megléte.
- Robots.txt fájl.
- Biztonság.
- Belső linkstruktúra.
- Törött linkek
- Duplikált tartalmak kiszűrése.
- Mobilbarát kialakítás.
- Megfelelő META leírások.
(Erről a témáról részletesen a következő cikkemben olvashatsz.)
- On-Page SEO:
Tartalmi keresőoptimalizálás. Ennek első és legfontosabb lépése a kulcsszókutatás és versenytárselemzés. Tehát annak felmérése, hogy a versenytársak mely kulcsszavakra szerepelnek jó helyezésekkel és Neked mely kulcsszavakra van esélyed jó helyezést elérned belátható időn belül. Illetve ezekkel a kulcsszavakkal optimalizált tartalmak építése.
- Off-page SEO:
A weboldalra mutató linkek. Tehát megbízható oldalakról az oldaladra mutató linkek megszerzése vagy nem megbízható oldalak linkjeinek jelentése.
Mivel a keresőoptimalizálás nagyon összetett lett mára, ezért bár lehet kisebb sikereket elérni egyénileg is, ha tényleg szeretnél előkelő helyen szerepelni a Google találati listáján, akkor érdemes szakemberhez fordulni.